Ev Yapımı, Domatesli Pizza Sosu (Melerence Tarifi)

Selamlar!

Bu ara mayalı tariflerle aşk yaşadığım için, yine sizlere bir yemek tarifi ile geldim. Bugün pofuduk, çok kolay bir pizza yaptım; ama sosunu kolaya kaçmadan ayrıca hazırladığım için bu iki tarifi ayrı ayrı yazmak istedim. 

Her ne kadar benzer pizza sosları görseniz de, bu naçizane kendi tarifim. Hani miktarları, sırası, stiliyle, deneye yanıla bulduğum bir tarif. Bu yazının ardından da pizza tarifini yayınlayacağım, o nedenle bir an önce başlayalım. :)

Malzemeler

2 orta boy domates
2 dolu çorba kaşığı salça
1 büyük diş sarımsak
3-4 yaprak taze fesleğen
2-3 çorba kaşığı zeytinyağı

Baharatlar
 
Tuz
Bol kekik
Kırmızı biber
Karabiber


İşe domatesin kabuklarını soyarak başlıyoruz. Peşinden birkaç parçaya kestiğimiz domatese, yine ufak parçalar haline getirdiğimiz sarımsak ve fesleğeni ekliyoruz. Bu esnada biraz da tuz ekleyelim; benim domates salçam tuzsuzdu, siz de buna dikkat ederek tuzu pek abartmazsanız güzel olur.


Ardından şöyle bir çektiriyoruz domateslerimizi; benim kullandıklarım çok sulu domatesler olmadığı için sıvılığı iyi geldi. Bu nedenle herhangi bir süzme işlemi uygulamadım.


Bu noktadan sonra salçamızı ekleyip, blender'dan geçirmeden, sadece çatal yardımıyla iyice karıştırarak sosumuza yediriyoruz. İşlem tamam! O tazecik fesleğenin domatesle, sarımsakla, zeytinyağıyla birleşimden öyle leziz bir sos çıkıyor ki ortaya, oturup çatalla yeseniz yenir hani. Ama dediğim gibi, ben bu sosu pizzama alt taban olarak kullandım; pek kısa süre sonra gelecek olan bir sonraki yazı, bu pizzanın tarifine dair olacak.


Evde pizza yaparken alt sos olarak direkt salça kullanmak istemeyenler için çok leziz ve kolay bir sos tarifi de böylece #MelerenceMutfak 'ta yerini almış olsun.

Görüşmek dileğiyle,
Melis
 

Yorumlar

Popüler Yayınlar