Yunan Bir Anne "Memleketten" Ne Getirir?

Bu yazıyı yazmaya karar verdiğim andan beri kafamda her şeyi yazıp hazırladım, fotoğrafları açılarına kadar hayal ettim ve sonunda tatlı bir heyecan ile başlıyorum. Nedense bu yazının konusu ekstra hoşuma gidiyor, özellikle Yunanistan'a ilgi duyan kimseler için okumasının çok keyifli olacağını düşünüyorum; zira size oldukça lokal, hakiki ve sevimli bir hikaye anlatacağım. 

Özellikle yurt dışında yaşayanlar çok iyi bilir, hatta ailenizden farklı bir şehirde dahi yaşıyorsanız özellikle anneniz sizi ziyarete geldiğinde bir sürü şey taşır valizinde. "Memlekete dair" ne varsa getirir, hele bir de köyünüzden geliyorsa. İşte bu durum, yurt dışında yaşayanların ailelerinde daha da güçlü oluyor, zira başka ülkelerde alıştığınız her şeyi bulamıyorsunuz. Pekiii, bu defa size Yunan bir annenin memleketten, yani Yunanistan'dan kalkıp yurt dışında yaşayan çocuğuna neler getirdiğini anlatsam? Biz Sofia mamaya hiçbir şey demedik, kendi aklına gelenleri getirmiş sağolsun. O yüzden bu başlığı uygun buldum, Yunan bir annenin çocuğuna götürmek için aklına ilk gelenler var bu yazıda kısacası. Haydi başlayalım, bakalım listede neler var. :)

1. Frape Kahvesi
Bu, Türk bir annenin başka bir ülkede yaşayan çocuğuna çay götürmesi gibi bir şey. Çok mühim! O yüzden birinci sıraya aldım özellikle. Yunanistan yazılarımın hemen hepsinde bahsettiğim üzere, frape Yunanlar için hayati önem taşıyor. Yazın buz gibi soğuk yapıldığı gibi, kışın da sıcak kahve olarak tüketiliyor.




2. Limnos Adası'ndan Bal
Bir tanıdığın yolu Limnos Adası'na düşünce, adanın balından bir pay da bize düşmüş. Anneler başa baş gidiyor şu an gördüğünüz gibi.

  
3. Veeee LACTA
Yine daha önce milyooorrlarca kez bahsettiğim üzere, Yunanistan'ın efsane çikolatası Lacta. Benim Lacta'ya olan aşkım pek meşhur olduğu için direkt bana geldi bu bebeler mama sağolsun. :)

  
4. Yunan Kahvesi
Papagalos Loumidis, yani Türkiye'nin Mehmet Efendi kahvesinin Yunan versiyonu.


5. Gürcü Cevizli Sucuğu Churchkhela 
Ne alaka dediğinizi duyar gibiyim, lakin bahsi geçen annemiz Pontus kökenliyse, Gürcü mutfağına da oldukça aşina demektir. İşte tam da bu yüzden, bizdeki cevizli sucuktan azıcık farklı da olsa, Gürcistan'dan ev yapımı gelen churchkhela (çurçkela) da listemizde yerini alıyor. Seviyoruz! :') 


6. Defne Yaprağı
Hem de bir poşet dolusu! Üstelik yine bir tanıdığın Halkidiki'deki bahçesinden toplanıp gelmiş taa Hollandalara. Bağzı anneler çok tatlış. 


7. "Tabii ki" Zeytin
 Yunanistan'ın o kendine has, leziz zeytinleri listemizde olmasın da ne olsun? Annemiz her ne kadar uçakla gelince yüklenemedi diye üzülse de, bunlar bizi mutluluktan ağlatmaya yeterli ayrıntılar sayın okur.

  
8. Kurutulmuş Kekik Dalları
Kokusunu nasıl betimlesem bilmiyorum. Selanik'e her gidişimde mutlaka aldığım, çoğu Olympos'tan toplanmış, kuru kekik dalları.

  
9. Bir Ton Baharat
Yine bayıldığım bir kısım, Yunanistan'ın doğasında büyüyüp gelen bir sürü mis kokulu baharat. Bu en üsttekine Türkçe'de ne deniyor bilen var mı? Kekik desem değil, thimari deniyor Yunanca'da, thyme yani. Bilen varsa ses versin rica ediyorum.


 10. Ev Yapımı Nar Likörü
Çipuro ile hazırlanmış, karanfil ile tatlandırılmış, göz yaşartan nar likörü. Ben ölem.


11. Yeni Yılın Habercisi Melomakarona
Özellikle Noel ve yeni yıl döneminde Yunanistan'ın dört bir yanını mis gibi kokutan bu klasik Yunan tatlısı, melomakarona Türk çayıyla bir araya gelince devleşiyor sayın okur. 

  
12. 7 Kılıçlı Panagia İkonası
Ortodoks kültüründe özellikleri bir haneyi koruması için, iç kısımdan giriş kapısının üzerine asılan, 7 kılıçlı Panagia ikonası. Müthiş dindar olmasa dahi kültür gereği evde üstte başta ne olmalı çok iyi bilen annelerimiz, size diğer annelerimizi de hatırlattı mı sayın okurcumlar?


İşte böyle. :) Dilerim bizler günlük koşuşturmamız içerisinde yaşar giderken, Yunanistan denen bir ülkede sürüp giden yaşamdan gelen klasik bir tadı güzelce iletebilmişimdir sizlere. Nereli olursa olsun, anneler hep bir tane. 

Sevgiler,
Melis

 

Yorumlar

  1. Yine çok tatlış bir yazı olmuş. Soğuk bir Belçika gecesinde yazını okurken içim sımsıcacık oldu. Ellerine sağlık :)
    Naz

    YanıtlaSil
  2. Ben de bu yorumu okurken aynı mutluluğu hissettim, teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  3. ben ne götürmüştüm oğluma Kolombiya'ya giderken, çay, mehmet efendi kahvesi, baharat, gelinimin çok sevdiği bir ülker mamülü çikolata, şamfıstığı, en önemlisi oklava :) valiz boyutunda, onunla börek, baklava hatta lahmacun, pide bile yaptım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O oh yaşadılar desenize. :) İlaç gibi gelmiştir onlara da, elinize sağlık!

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar