Fırında Spiral Patates

Patatesin hemen her halini çok seviyorum; birçok role girebilen, hem ana yemek hem garnitür olarak çok lezzetli olan bir besin. Hollanda'da bebek patatesler de klasik patatesler kadar sık tüketiliyor, incecik kabuğu sayesinde kabuklu biçimde kızartabiliyorsunuz. Benim de aklıma, bu bebek patateslerle ne zamandır yapmak istediğim bir tarifi hazırlamak geldi. Aslında "tarif" demek ne kadar doğru bilmiyorum, siz karar verin. :) Karşınızdaaa, fırında spiral patates.

Patatesleriniz ne kadar iri olursa o kadar ince spiraller çevirmelisiniz. Böylece fırında çok daha kolay pişecek, bir o kadar da güzel görünecek. Ben birkaç bebek patatesi aşağıdaki gibi kestim öncelikle. Fırını 180 dereceye ayarladım diğer yandan.


Bu kısım tamamen zevkinize kalmış; ben biraz zeytinyağı, kırmızı pul biber, karabiber, tuz ekledim çevire çevire. Kiminin üzerine ufacık bir parça tereyağı bıraktım, kiminin baharatına kekik de dahil ettim. Dediğim gibi kullancağınız baharatlar tamamen keyfinize kalmış.


Ve üstleri kızarana dek pişirdiğim spiral patatesler böyle güzel bir görüntüye sahip oluyor. İster çubuktan çıkararak servis edin, ister böyle şişlerle tabağa yerleştirin. Ben patateslerim zaten ufak olduğu için, böyle fırfır kadar ince kesmedim spiralleri. Siz dilediğiniz gibi yorumlayabilirsiniz biçimini.



"İyi güzel ama bu patatesleri nasıl böyle keseceğim, tam gözümde canlanmadı şimdi." diyenler için, aşağıdaki videodan pek basit kesim şeklini de görebilirsiniz. :)


* 

Yorumlar

  1. Efendim ilk defa görüyorum, demek bebek patates...
    Ellerinize sağlık ve afiyetler olsun :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar