Amsterdam'da Kahvaltı

Amsterdam'a ayak basmamla, buranın yaşadığım şehir olan Ede'den çok farklı olduğunu anlamam bir oldu.

Amsterdam Centraal İstasyonu'ndan çıktıktan sonra, sağ tarafta beliren birçok cafe ve restaurantta, Türkiye'deki kadar olmasa da, kapıda sizi içeri davet eden garsonlar, çılgın bir kalabalık (-ki asıl kalabalığı akşam gördüm; insan seli!), bin sesli sokaklar, hızla akan bir hayat... Burada klasik Hollanda kimliğinden çok, uluslararası bir hava dolduruyor sokakları.

Adım adım Amsterdam'ın kalbine, içeri doğru doğru yürürken, etraftaki "İngiliz Kahvaltısı" yazılarının fazlalığı çekti dikkatimi, ki ekstra ilgilendiğim bir konu; tam bir "yok yok" kahvaltısı. Benim de aklıma girdi, güzel bir yer aramaya başladım. Bu arada, yol üzerinde gördüğüm Old Amsterdam isimli meşhur peynirci önünde de bir fotoğraf çektim; en eski ve en ünlüsü.



Ardından İstiklal'i andıran, kalabalık-alışveriş sokaklarından birinde bir yer buldum kahvaltı için, oturdum. Bir İngiliz Kahvaltısı istedim, her şey güzel. Fakat sevgili kızcağız bir şeyleri karıştırınca, bana main breakfast getirmiş bulundu; ama neyse dedim artık, bir dahaki sefere; en azından meşhur sütlü İngiliz çayını denemek hala mümkün.

Kahvaltınıza portakal suyu her halükarda dahil; bunun dışında artı bir kahve ve çay alabiliyorsunuz. Benim tercih ettiğim çay ise, adeta bir "ekipman" ile geldi.



Bir poşet çay, çikolata, şeker ve çaya dökeceğimiz krema-süt.



Magic



Yok, bu iş Türk Çayı'na alışmış adama "ters" vallahi. Birkaç yazı önce "Sütlü Bhutan Çayı" nı yazmıştım; tamamen aynısı. Ignore ettim.



Kahvaltımız da burada. Kruvasan çok güzeldi, onun dışında pek ekşınlı değil.
 Çın çın etmek istemiyorum da, yine de British'im gelse iyi olacaktı. Doyduk çok şükür.


Buradan çıkaracağımız ana fikir; Amsterdam genel olarak pahalı bir şehir -ki üstteki tabağın fiyatı hakkında konuşmama hakkımı kullanıyorum. Bir de siparişinizi alan kişinin sizi iyi anladığından iyiice emin olunuz, baktınız olmadı; aman deyiniz, keyfini çıkarınız.

Amsterdam şehri, Amsterdam'da alışveriş ve sokak yemeklerinden kareler ile, pek yakında Melerence'deyiz. Sevgi ve selam ile.

Melis


Yorumlar

Popüler Yayınlar